På gång - 14 november 2019

Dubbel vinst för Brottsoffermyndighetens kampanj

Brottsoffermyndigheten hade tre nomineringar till Publishingpriset 2019 och två av dem tog hem första priset. Publishingpriset är en heltäckande jurybedömd kommunikationstävling. Juryn bedömer bidragen för webbplatser utifrån grafisk design, textinnehåll, visuellt innehåll och användarbarhet. Filmerna bedöms efter design, filmfoto, ljud och regi.

 

- Vi har med ett enkelt och tydligt budskap arbetat för att nå ut med information till unga om den nya sexualbrottslagstiftningen. Det känns fantastiskt fint att vi nu fått kvalitetsstämplar på vårt material och att det bedömts som användbart och målgruppsanpassat, säger Annika Öster, generaldirektör för Brottsoffermyndigheten.

 

För Webb i kategorin Kampanjsajter med webbplatsen Frivilligtsex.se

Motivering: För en enkel, tydlig och inbjudande sajt med sammanhållet visuellt intryck. Brottsoffermyndigheten i samarbete med Matador, Teknikhuset, Christjan Wegner och Red Carpet Media.

 

För Film i kategorin Opinionsbildningsfilmer med kampanjen Av fri vilja

Motivering: För en tydlig film med bra målgruppsanpassning, vackert ljud och fokus på det sagda. Brottsoffermyndigheten i samarbete med Matador, Teknikhuset och Christjan Wegner.

 

Se bidragen
Webbplatsen frivilligtsex.se
YouTube-kanalen Av fri vilja